Nowa normalność w Politechnice Warszawskiej.
Zmiany w procesie kształcenia na uczelni badawczej w wyniku pandemii.
Dział Badań i Analiz CZIiTT PW przeprowadził badanie, które miało pomóc określić, jak dostosowywać proces kształcenia (merytorycznie i organizacyjnie), aby był efektywny w czasie kryzysu i odpowiadał na potrzeby i oczekiwania społeczności akademickiej, szczególnie w zakresie wsparcia w dostosowaniu się do nowej sytuacji.
W raporcie omawiamy korzyści dla PW wynikające z doświadczeń pandemii i pewne pozytywne zmiany, które zadomowiły się na PW. Omawiamy też trudne doświadczenia związane z nową organizacją pracy i studiowania, osłabieniem relacji międzyludzkich oraz towarzyszącym pandemii poczuciu zagrożenia zdrowia.
Badania realizowane były metodą jakościową (wywiady indywidualne) z osobami studiującymi, doktoryzującymi się i pracującymi w PW (zarówno nauczycieli akademickich jak i nie nauczycieli akademickich).
W raporcie prezentujemy rekomendacje dotyczące obszaru kształcenia: m.in. potrzebę rozwoju blended learning i pracy projektowej, nagrywania zajęć i rozwoju repozytoriów wiedzy, potrzebę wspierania rozwoju dydaktyków i mentoringu. Odnosimy się też do organizacji pracy i przestrzeni kampusu przed i po pandemii oraz sposobów wspierania dobrostanu psychicznego osób studiujących i pracujących w PW.
Zapraszamy do lektury!
Więcej informacji: Aleksandra Wycisk, aleksandra.wycisk@pw.edu.pl
Raport opracowany w ramach projektu
„NERW PW. Nauka – Edukacja – Rozwój – Współpraca” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój.