Celem projektu jest popularyzacja nauki i osiągnięć w społeczeństwie otaczającym Uczelnię jak i opracowanie najbardziej efektywnych dróg komunikacji pomiędzy Uczelnią a społeczeństwem.
Projekt ma dostarczyć szerszego spektrum wiedzy na temat możliwości opracowania strategii marketingowej dla podmiotów jak Uczelnie czy Spółki Celowe.
Realizacja projektu usprawnia popularyzację nauki i jej osiągnięć w społeczeństwie oraz umożliwia opracowanie najbardziej efektywnych dróg komunikacji pomiędzy uczelnią i jej otoczeniem. Pozwoli to na uzyskanie informacji umożliwiających opracowanie strategii marketingowej dla uczelni i ich jednostek zajmujących się transferem technologii do gospodarki (centra transferu technologii – CTT, spółki celowe), co zaowocuje szerszą współpracą naukowców ze społeczeństwem i lepszym wzajemnym zrozumieniem potrzeb.
Czas realizacji:
2020 – 2022
Źródło finansowania:
Program krajowy „Społeczna odpowiedzialność nauki” MEiN
Lider projektu:
Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej Sp. z o.o
Cele szczegółowe projektu
- Sklasyfikowanie i wyznaczenie kanałów informacyjnych, które dają największy potencjał dla przyszłej współpracy na linii Uczelnia a Społeczeństwo a spółka celowa Uczelni.
- Opracowanie skutecznych i efektywnych narzędzi służących wymianie informacji pomiędzy Społeczeństwem, a Uczelnią w zakresie nauki, zapotrzebowania na wiedzę i rozwiązań powstałych na Uczelni.
Projekt został podzielony na trzy etapy
- Identyfikacja narzędzi promocji wyników badań naukowych wykorzystywanych przez jednostki uczelni zajmujące się transferem technologii do gospodarki.
- Opracowanie narzędzia metody pomiaru efektywności narzędzi promocji wyników badań naukowych wdrażanych do gospodarki stosowanych przez IBS PW sp. z o.o.
- Przeprowadzenie pomiaru efektywności narzędzi promocji wyników badań naukowych wdrażanych do gospodarki stosowanych przez IBS PW sp. z o.o.