
W ostatnich latach w dyskursie publicznym przez wszystkie przypadki odmieniane jest słowo „pokolenie”. Dostrzega się, że każda kolejna grupa, która wchodzi na rynek pracy jest odmienna od poprzedniej.
Zmiana pokoleniowa traktowana jest w kategoriach wyzwania dla organizacji. Młode pokolenie wchodzące na rynek pracy jest przedmiotem projektu GETM3 (getm3.eu). Dlatego nad tym zagadnieniem pochylają się także badacze z Działu Badań i Analiz. Magda Matysiak odtworzyła elementy rzeczywistości społecznej, którą uformowały dwie grupy wiekowe dominujące obecnie na rynku pracy.
Zapraszamy do przeczytania artykułu pt. „Dlaczego tacy jesteśmy? Identyfikacja czynników kształtujących polskie pokolenia Y i Z”. Artykuł jest częścią monografii pt. „Przedsiębiorczość i zarządzanie talentami. Wybrane zagadnienia”, która została wydana przez Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych Politechniki Warszawskiej. (MM)
Link do monografii (Matysiak M., „Dlaczego tacy jesteśmy?…” s. 147-161):